In de afgelopen weken hebben we van onze omwonenden klachten gehad over de parkeerproblematiek rondom de school. Het loopt soms de spuigaten uit en dan ontstaat er schade aan paden, bermen en natuur. Ook is er verhoogd risico op ongelukken bij zóveel verkeersbewegingen. We maken soms op grote schaal gebruik van terreinen en inritten van onze buren. Om de relatie met onze buren goed te houden willen we met klem u de volgende dingen vragen:

• Zou u, waar dat kan, zoveel mogelijk met de fiets of lopend naar school willen komen?
  • Zou u uitsluitend in de parkeervakken willen parkeren? En dus niet in het weiland, in de berm of op risicovolle plekken? Er zijn ook parkeerplekken naast de Keizershof of op het parkeerterrein van verenigingsgebouw De Ark (in de bocht Keizerstraat/Houtweg)
  • Zou u na schooltijd (in de middag) niet willen parkeren op het terrein van B&G?
  • Zou u, indien u wil keren op de weg, dit bij de molen willen doen? Nu wordt er gemanoeuvreerd bij de Koekampsweg (zandweg tussen de school en de molen) en daar ontstaat schade aan de weg/berm of gevaar van blokkering van de weg.
  • Zou u uw kind vanaf groep 5, indien mogelijk, willen trainen om op de fiets te komen?

Wij zorgen er voor dat wij als personeel zoveel mogelijk de auto langs het weiland zetten en hebben en houden steeds contact met de Gemeente Epe en met de omwonenden. We denken pro-actief mee in oplossingen. We hopen op een verbeterde verkeerssituatie en een veilige omgeving hier op school! Daar hebben we uw medewerking bij nodig. Wilt u ons steunen door hier gehoor aan te geven?