Nu de besmettingcijfers zo laag zijn mogen we in het basisonderwijs ook versoepelen. Daar zijn we blij mee: we merken dat kinderen nu vooral buiten elkaar ook weer gemakkelijker kunnen opzoeken. Tegelijkertijd blijven we bepaalde regels wèl handhaven. Voor de duidelijkheid maar even opgesomd:
- De schooltijden gaan weer ‘terug naar normaal’: om half negen mogen alle groepen komen en om half drie (op de ‘lange’ dagen) is de school uit. (op woensdag 8:30 – 12:15 uur en vrijdag 8:30 – 12:00 uur voor groep 1 t/m 4).
- De fruitpauze (10:15 – 10:30 uur) gaan we weer als hele school doen.
- De hoofdingang wordt weer gebruikt door groep 3 t/m 8.
- De cohorten zijn opgeheven: samenwerken of samen leren in de school mag weer.
- Leerkrachten gebruiken niet meer standaard het mondmasker in de gangen: alleen als anderhalve meter niet gegarandeerd kan worden.
- Bezoek van ouders zoals bij 10-minuten gesprekken is (op afspraak) toegestaan: welkom!
- Trakteren mag ook weer zoals we dat gewend waren.

Er blijven ook bepaalde afspraken van kracht:

- De kinderen wassen hun handen regelmatig, groep 2 blijft hun eigen ingang gebruiken, groep 1 blijft kinderen bij het hek afzetten/ophalen, volwassenen blijven afstand houden en dragen het mondmasker waar nodig. Ook hebben we ervoor gekozen nog niet met de schoonmaakavonden te beginnen.

We voelen ons blij en opgelucht: zeker omdat we beseffen dat er geen leerkracht ziek is geworden door Corona, en geen klas naar huis gestuurd hoefde te worden. Dat bracht heel erg veel stabiliteit in deze roerige tijden. We zijn blij en trots op de open manier waarmee u als ouder de telefoon pakte om klachten en vervolgstappen even te bespreken met school! We hebben echt het gevoel gehad dat er open gecommuniceerd werd.